Jedna z nejlepších skate značek v Evropě?

poetic-collective-lookbook-aw-20153_grande

 

Švédská značka Poetic Collective se v současné době stala synonymem pro evropský skateboarding. Značku založil Tom Botwild se svým bratrem Paulem, kteří se oba pohybují v uměleckém prostředí, což je čitelné i na jejich značce Poetic, jejíž grafika vychází z historie, architektury a designu. 

 

Poetic Collective copyJAK A PROČ ZNAČKA

Značka Poetic Collective vznikla jako nápad kámošů, kteří se chtěli seberealizovat a přinést odlišný pohled na estetiku ve skateboardingu. Značka pochází z mekky severského skateboardignu a to z města Mälmo odkud je jedna z nejoriginálnějších skate značek - Polar Skate Co.

Tom chtěl během svých studií tvořit něco, co přinese do skate průmyslu svěží vítr a vizuálně přitažlivý design. Inspiraci čerpal z umění, architektury a designu. No a jak to vše začalo? Na začátku byla jedna deska a jedno potištěné tričko.

S partou kámošů udělali video a v tomto momentě přišel Tomův brácha se svým vizuálem, aby zformoval a ucelil značku Poetic. Jsou si vědomí, že jsou stále malý, ale na druhé straně svou značku budují pouze ve dvou a oba mají ještě druhou práci. Věří v to, že porostou a budou tak mít více času na svou značku.

 

 

Poetic Collective PAUL TOM

 

Tom Botwild se svým bráchou Paulem tvoří celou podstatu skate značky Poetic. Nestojí za nimi celý tým, který by se skládal ze specialistů na marketing, sociální sítě atp. Každý z nich musí zastat několik funkcí - společně vytváří design. Tom obstarává sociální sítě, distribuci do obchodů a chodí skejtovat se svým týmem.

Paul obstarává spíše digitální část. Studuje digitální design ve Stockholmu. Nemyslete si, že Paul je nějaký pozér, který o skejtu slyšel jen z vyprávění. Paul skejtoval celý život, jen nezapadl do žádné skate party jako tomu bylo u Toma, který o sobě tvrdí, že je typický “Nerd skejťák”. Proto spolu tvoří fungující dvojku.

Tomova parketa je spíše umění a studuje uměleckou akademii v Berlíně. Je to skejťák tělem i duší, který celý svůj život zasvětil skateboardingu.

poetic-collective-movements-5

Poetic Collective DISTRIBUCE

 

Kluci většinou komunikují přímo s obchody a baví je ta provázanost, ale pro některé země mají distributory, kterým věří. Své oblečení distibuují pouze do obchodů, ve které mají důvěru se stejným pohledem na skateboarding. Pouze takto může být jejich značka dobře prezentována.

 

PROČ Poetic Collective copy

 

Je pro ně hodně důležitá symbióza mezi značkou, obchodem a distributorem. Poetic se musí ztotožňovat s daným obchodem a mít stejný pohled na svět. Nechtějí mít svou značku v každém obchodě, jsou místa, kam se Poetic prostě nehodí! Svým distributorům musí 100% věřit - jen dobrý distributor ví, kde to Poetic bude slušet.

 

poetic-collective-movements-3

TÝM Poetic Collective copy

 

Tým se skládá z Sarah Meurle, Amandus Mortensen, Simon Kallkvist, Samuel Norgren, Nils Lilja, Peter Johansson, Klas Andersson a majitel Tom Botwild. Pro Toma je velice důležité být s týmem a hledat nové spoty a zažívat spousty legrace. Nedovede si představit, že z kanclu zavolá klukům z týmu, že chce nějaké fotky a videa, tak ať se seberou a jdou skejtovat. Jsou jako rodina a za to je nesmírně vděčný.

 

Jejich cílem je více podporovat a propagovat ženskou skate scénu. Ve svém týmu mají Sarah a spolupracují s dvěma dalšími holkama. Moc by si přáli, aby v budoucnu mohli dělat videa a kolekce v rovnoceném zastoupení mužů a žen.

poetic-collective-lookbook-aw-20159_medium

 

 

KOLABOPoetic Collective copy

 

Sarah Muerle je nejen týmová jezdkyně, ale i skvělá fotografka a má za sebou i dva návrhy desek. Vyhrála cenu Skate Fotograf roku.  V budoucnu by chtěli navázat spolupráci s umělci ze Švédska a pokud se to podaří, výsledek bude hodně povedený.

 

PLÁNYPoetic Collective copy

 

Pro nadcházejících 12měsíců mají připravené dropy dvou kolekcí, pár nových video projektů a články v časákách. Jejich cílem je vydobít si pevný základ v Evropě a až se jim to povede, chtějí zaútočit na trh v USA a Asii.

Nechtějí nic uspěchat, mohlo by to totiž narušit v co věří - v lidi se stejnými hodnotami, vizí a láskou ke skateboardignu. Nehlásí, že jejich oblečení je hodno pouze lidí, kteří jezdí na skejtu, naopak, jsou šťastní i za to, že někdo chce být součástí této subkultury prostřednictvím jejich oblečení.

poetic-collective-lookbook-aw-20152_medium

Rozhovor byl volně přeložen z originálu, který najdete najdete v časopice Boardsport Source #89December/January2018